Hafslund søker Fagekspert Regnskap
Har du lyst til å være sentral i å styrke vår regnskaps- og økonomifunksjon?
Vi er kraftselskapet i Hafslund-konsernet, og er Norges nest største kraftprodusent, med over 80 kraftverk i Sør-Norge. Kraftproduksjon står sentralt hos oss, enten det er fra sol, vann eller vind. I årene som kommer skal vi øke den fornybare produksjonen kraftig. Enten du jobber direkte med driften av våre kraftverk, med kraftmarkedsoperasjoner eller i en støttefunksjon - vil du hos oss bidra til den grønne omstillingen av samfunnet!
Og hva er vel kraft- og energiproduksjon uten dedikerte og kompetente medarbeidere som er klare til å forme fremtiden? Det er her du kommer inn!
Hafslund Krafts regnskaps- og økonomifunksjon jobber for effektiv og korrekt rapportering til ledere, styrer, eiere og offentlige myndigheter. Nå søker vi en engasjert og dyktig medarbeider med interesse for regnskap og skatt.
Som fagekspert vil du være vår fremste ressurs innen regnskap og fungere som avdelingens knutepunkt for skattemessige problemstillinger. Sammen med spesialister på særskatt vil du ha ansvar for å videreutvikle strukturer for skattemessig rapportering. Stillingen er basert i Oslo eller Lillehammer, og noe reising må påregnes. Du vil rapportere til regnskapssjefen i Hafslund Kraft.
Er du en løsningsorientert fagekspert eller en strukturert og analytisk økonom med interesse for kraftbransjen, som brenner for å sikre god drift og utvikle prosesser og mennesker? Da må du fortsette å lese!
Hva vil du jobbe med i stillingen som Fagekspert regnskap?
- Avdelingens fagleder for regnskapsprosesser, inkludert derivater, finansielle kraftinstrumenter, opprinnelsesgarantier, og alminnelig skatt.
- Dokumentere faglige rutiner og være rådgiver og sparringspartner for regnskapsførere knyttet til rapportering og dokumentasjon.
- Eier av relevante fagnoter i årsregnskapet.
- Samarbeide med fageksperter på særskatt i kraftbransjen og være sparringspartner for de ansatte i regnskapsavdelingen om skattemessige problemstillinger.
- Vedlikeholde og forbedre våre prosesser og modeller for skatteberegning og bistå i utarbeidelsen av skattemeldinger.
- Bidra til å forvalte et velfungerende grensesnitt mellom regnskapsavdelingen og andre relevante avdelinger.
- Inneha en aktiv rolle ved avleggelse av kvartals- og årsregnskap.
Du vil også være en pådriver for å videreutvikle regnskapsavdelingen med mål om å:
- Oppnå økt effektivitet i regnskapsprosessene.
- Ytterligere styrke kvaliteten i leveransene, bygge kompetanse og etablere et godt fungerende nettverk.
Hos oss vil du bli en del av et team som
Har stå-på-vilje: Vi er fleksible og møter utfordringer med engasjement og godt humør. Vi er klare til å gå den ekstra milen når det kreves for å møte kravene som stilles til oss.
Prioriterer teamarbeid: Sammen er vi sterke! Vi tror på å jobbe sammen og støtte hverandre. Enten det er å løse utfordringer eller å feire suksesser, er vi alltid der for hverandre.
Leverer kvalitet og til rett tid: Vi forstår viktigheten av nøyaktighet og pålitelighet i vårt arbeid. Derfor leverer vi alltid arbeid av riktig kvalitet, presist og til rett tid.
Kribler det i fingrene etter å søke?
Vi ser etter deg som er faglig trygg, engasjert og initiativrik, med en løsningsorientert tilnærming og god gjennomføringsevne. Du er pålitelig, ansvarsbevisst, strukturert og nøyaktig. Din positive holdning og gode samarbeidsevner bidrar til et godt arbeidsmiljø. I tillegg takler du arbeidspress godt og kommuniserer klart og tydelig. Hvis dette er deg, vil vi gjerne høre fra deg!
Vi ønsker også at du har:
- Erfaring med gitte fagområder (N-GAAP)
- Høyere utdanning innen relevant fagfelt
- Erfaring med IFRS er en fordel, men ikke et krav
- Minimum 5 års relevant erfaring, gjerne innen revisjon
- Interesse og erfaring med digitale løsninger for effektivisering og kvalitetssikring av økonomiske prosesser
Det viktigste er ikke hva du har gjort tidligere, men hvem du er. Ikke nøl med å søke selv om du ikke treffer på alle punkter, det gjør ikke vi heller.
En siste ting; du lurer kanskje på hva vi kan tilby deg?
- Talent- og lederprogrammer med både faglig og personlig utvikling i fokus, samt et eget fond som støtter din videreutdanning
- Fleksibel arbeidstid og -sted
- Kantine som gjør at du gleder deg til lunsj hver dag
- Firmahytter på en rekke flotte lokasjoner i Sør-Norge
- Ekstra ferieuke for småbarnsforeldre med barn opptil 10 år, og for arbeidstakere ved fylte 62 år (utover lovpålagt uke)
- Treningstilskudd og bedriftsidrettslag (håndball, fotball, klatring, turgruppe m.m.). Her finnes det noe for enhver smak!
- Gode pensjonsordninger (6% av lønn inntil 7,1G – 18% av lønn mellom 7,1G og 12G)
- God person- og reiseforsikring, samt behandlingsforsikring
Hvis dette høres ut som noe for deg, ber vi deg legge ved CV og vitnemål. Vi har gått bort fra tradisjonelt søknadsbrev, og ber deg heller svare på et par spørsmål i søknadsskjema.
Før vi ønsker den rette kandidaten velkommen til oss, vil vi gjennomføre en bakgrunnssjekk og personkontroll i henhold til kraftberedskapsforskriften. I visse rekrutteringsprosesser gjennomfører vi også kredittsjekk. Aktuelle kandidater vil motta nærmere informasjon om dette.
BESTILL STILLINGSANNONSE NÅ!
Europower har mer enn 8.500 digitale abonnenter som betaler for å holde seg oppdatert om det som skjer i energibransjen.
Denne målgruppen treffer du ved å annonsere ledige stillinger på Europower.no.
Medieplan
Klikk her for å laste ned medieplanen.
Kontaktinformasjon
For bestilling av annonse, informasjon eller tilbud, ta kontakt med A2Media:
Mail: ann-kristin@a2media.no
Ann Kristin Haugen, TLF: 41812132